Gatim

duminică, 6 martie 2011

Tzatzik


Tzatziki este o salata trditionala greceasca, de multe ori folosita si ca sos sau aperitiv. Iaurtul, ingredient de baza in aceasta reteta, trebuie sa fie de capra sau oaie. Din cate am citit eu despre aceast fel de mancare, am inteles ca este foarte raspandit in tot estul Europei, dar se gaseste in fiecare tara cu alta denumire. Chiar si in Grecia, se gateste diferit in fiecare regiune. Astfel uneori se foloseste in compozitie si menta, lamaia sau patrunjelul. 

Mie imi place o reteta mai simpla pe care o fac cu sau fara usturoi, in functie de mancarea cu care o servesc. 

Asa ca, iata reteta mea: 

4-5 castraveti cornichon (sau unul mare) 
200 ml iaurt (de vaca de obicei pentru ca de alt fel nu prea gasesc) 
2-3 linguri smantana (tot de vaca) 
o legatura de marar 
sare, piper dupa gust 
un catel de usturoi (optional-e foarte bun si fara) 

Curatam castravetii. Imi place sa ii tai cubulete, pentru ca am observat ca salata are un gust mai bun daca ii tai asa (nu e amuzant). In reteta originala ei se dau pe razatoarea mare asa ca puteti face asa daca vreti. Mararul il tai marunt marunt! Usturoiul il zdrobnesc cu instrumentul de zdrobit usturoi. Amestec toate ingredientele . Asezonez cu sare si piper. Las cel putin jumatate de ora la rece. 

Se serveste intotdeauna rece. Odata am incercat si cu putina branza telemea rasa in compozitie si a fost excelent. Daca folositi branzeturi sarate renuntati la sare. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu